Annons:
Etikettpresentationer
Läst 5447 ggr
Cragan
2013-05-23 17:34

Medarbetare: Cragan

Halloj ska väll introducera mig själv.

är en grabb på ett par år hittade ut i världen 1979

som bor mitt i gnällbältet :)  ett par mil norr om örebro 

är lätt dyslektisk  så stavfel det bjuder jag på då jag för det mesta inte hittar dem

och fick för mig att jag skulle börja avla lite fjäderfä för kött primärt

började med Vaktlar små roliga djur som smakar gott  

har nu ett par höns ägg på kläckning ska bli intressant o se hur dom blir

så varför fick jag för mig att avla fjäderfän  

ganska enkelt köpe kyckling finner jag så tråkig och smaklös och är inte heller så förtjust i hönserier och ville ha nått mer och äta än nöt fläsk och fisk kött som jag kunde vara säker på att dom fått så bra liv som möjligt innan det landa på min tallrik 

Vaktlar var som sagt det jag började med va lite pirrigt om hur jag skulle klara slakten och hur det skulle gå o ha dem så köpte 12 avelsägg av jumbo vaktel som en bekant fick kläcka åt mig blev 5st vaktlar

var riktigt trevligt att ha vaktlar charmiga små saker som är lustiga att bara sitta och kolla på när dom hoppar runt o plockar insikter som förvirrat sig in i voljären jag har dem i 

och när man ställde i ordning deras första sandbad jisses vad det sprätte sand när dom klurade ut va den byttan var bra till

slakt premiären var jag lite orolig över  men den gick bra lite pilligt dock  och det blev ett gott men lite torrt experement  tillaga den på tok förlänge i ungnen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: