Annons:
Etikettnaturen-som-resurs
Läst 2728 ggr
Gronstedt
2014-08-28 07:05

Svampplockning

Tog mig ut  igår, för första gången på mer än 30 år, och letade svamp. Det blev ett par rödbruna stensoppar och några rutsoppar, som nu ligger i frysen. Känner mig vansinnigt mallig och kommer nog att göra om det, om jag hinner 😃.

Såg dessutom några rottryfflar och massvis med falska kantareller. Dock inga riktiga.

Annons:
[JeanetteK]
2014-08-28 08:06
#1

Gratulerar! Bra gjort! Saknar mina svampturer något enormt. Känner inte till skogarna här i Skåne men jag ska nog testa att ge mig ut ändå.

Gronstedt
2014-08-30 19:31
#2

En sväng till idag - 2 kg rensad vikt står på spisen, och då gick vi ändå bara en halvtimme i den lilla skogen där "alla" går. Varför har jag försummat detta så länge?😮a

[JeanetteK]
2014-08-31 11:07
#3

#2 Men grattis! Vad kul! Jag ska åka upp till Stockholm och träffa min bror om ett par veckor. Då har jag planerat att lura med mig honom ut på svampplockning! Längtar verkligen!

VildaVittra
2014-09-02 10:32
#4

Men vad kul Gronstedt! Kan bara gissa på att du varit tokig som försummat detta så länge. 😎

#3 Eller så åker du en liten bit till och sticker ut och plockar med mig utanför Uppsala. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
2014-09-02 10:45
#5

#4 Det är en tanke! Jag återkommer om bror min vägrar. 🎈

Afturelding
2014-09-03 08:12
#6

Jag har också tagit upp svampplockning i år! Jag har inte plockat svamp sen jag var liten, men kunskaperna sitter minsann i fortfarande (jag ska tacka farfar för det när vi ses 😉). Nu finns ju inget annat än  stensopp här just nu, men ändå.

Och grattis till "fångsten"!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: