Annons:
Etikettväxthus
Läst 1717 ggr
aktagrottman
1/7/16, 4:39 PM

Perenn växthus. Mini skogsträdgård i växthus osv.

Jag gillar tanken på en grönare värld och jag gillar tanken att kunna spendera mera tid med barn och familj och mindre med att jobba igenom livet.

Så min fundering är att skapa ett växthus som mer eller mindre sköter sig självt där det finns mycket ätbart över större delen av året.

Så jag letar efter perenner som klarar av växthus, det brukar vara jobbigare för perenner att vara i växthus än att stå ute, men några måste det ju finnas?

Känner ni till några perenna växter som trivs år ut och år in i växthus?

Annons:
Tant Grön
1/7/16, 4:53 PM
#1

Olika fruktträd som persika, aprikos och buskar som svart mullbär. Vindruva. Olika kryddor som persilja ( tvåårig) gräslök för tidig skörd, vitlök m.m.
Men det sköter sig inte själv.

VildaVittra
1/7/16, 5:33 PM
#2

Det beror lite på om du kommer ha underhållsvärme i växthuset. Nu menar jag inte att sätta in ett element, utan att bygga växthuset runt bostadshuset och utnyttja värmen som läcker från det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

aktagrottman
1/7/16, 6:21 PM
#3

Ingen underhållsvärme i växthuset.

Ev skulle div djur kunna få leka runt i växthuset vintertid för att bibehålla lite värme.

Om det gör någon skillnad skulle en varmkompost kunna få plats och nov - feb skulle jag kunna anlägga en eller två varmbänkar för värmen.

Men inget annat.

Upp till toppen
Annons: