Annons:
Etikettåterbruk-och-skapande
Läst 1335 ggr
Eda
7/4/16, 4:42 PM

Brukar ni också spara på gamla blixtlås?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bra blixtlås brukar jag spara på, dels för att nya är dyra och dels för att det är praktiskt att slippa åka in till stan och köpa nya om jag skulle behöva byta ut något trasigt t.ex. på ett par jeans. Förut sprättade jag ut alla ordentligt, men eftersom jag nu har en mängd har jag övergått till att klippa ut alla blixtlås på kasserade plagg med lite tyg runtomkring och sen när jag behöver något sprättar jag ut det.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Sindri
7/4/16, 5:16 PM
#1

Ja, jämrans vad jag sprättat blixtlås i min dar…… Har också några som är bara utklippta. Som tur är har jag ett par second-handaffärer i närheten där man kan hitta blixtlås och andra sybehör, för sybehörsaffärer verkar inte finnas alls längre.

(Min mamma är likadan…)

Agafia
7/5/16, 12:13 AM
#2

#1. 😄 känner igen det här återvinnandet …. Min mamma var också likadan , kan Det vara någon speciel Gen i arvsmassan ?😉

Sindri
7/5/16, 12:17 AM
#3

Ekorrgenen kanske…..😃

Agafia
7/5/16, 12:19 AM
#4

Ja absolut den 😄

Eda
7/5/16, 10:40 AM
#5

Det stämmer nog det där med arvsmassan, min mormor var likadan! När min kusin behövde en ask i en speciell storlek när vi var barn, så vips plockade hon fram en ask i perfekt storlek från sitt ”spara-på-askar-förråd”.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

[Baltazar13]
7/6/16, 3:01 PM
#6

Jag har också ärvt den genen. En vacker dag kanske ngt blixtlås kommer till användning. Hittills har det inte gjort det 😃

Annons:
Eda
7/6/16, 3:45 PM
#7

Jag har nog åtminstone använt 20 under åren!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Sindri
7/6/16, 5:42 PM
#8

Oh ja, jag använder många, men samlingen tycks ändå öka på nåt sätt…….🙂

tlover
7/9/16, 11:02 PM
#9

Jag slänger sällan kläder så jag har inte samlat på mig blixtlås som jag klippt ut (eller ett eller två) men jag har ärvt min farmors samling så jag har att ta av om det behövs.

Nu kommer det nog inte att rymmas i flytten däremot så det hamnar nog på loppis

l'm back

penke
7/16/16, 9:04 AM
#10

 jag syr inte så ofta, så jag svara mer på ngt annat..

De tre utklippta jeansbitarna(med blixtlås) blev spännande,
ha dem så på väggen, som ett konstverk/instalation.. *ler*

   penke

Eda
7/16/16, 2:57 PM
#11

ja, varför inte?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: