Annons:
Etikettkaniner-kött-päls-ull
Läst 1097 ggr
tlover
12/2/16, 9:04 AM

Hur öppen är du med att du äter kanin?

Kanin är ju väldigt miljövänligt kött, gott är det dessutom men av olika anledningar har det dåligt rykte. Delvis är det det gamla att kanin skulle vara fattigmanskött och dessutom har många unga svårt för tanken att äta något som dom endast ser som husdjur.

Hur öppen är du med att du äter kaninkött?

l'm back

Annons:
VildaVittra
12/2/16, 9:07 AM
#1

Helt öppen. Ser ingen anledning till att inte vara det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
12/2/16, 9:09 AM
#2

Jag är inte alltid öppen med det, visst skulle nån fråga rakt ut skulle jag säga det men i vissa diskussioner där det kunde ha lett in till ämnet säger jag ofta inget. Jag lägger min energi på annat istället

l'm back

Aleya
12/2/16, 9:20 AM
#3

Jag har tyvärr inte haft möjlighet att få prova kanin. Tråkigt nog. Men jag skulle inte smussla med att jag äter kanin. Detta kanske mest för att jag aldrig haft kanin som husdjur som jag inte ser det som nått konstigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

DesK
12/2/16, 9:28 AM
#4

Tyvärr är det ju inte så lätt att få tag på kanin. Hade en granne i många år, som födde upp slaktkaniner, då blev det kanin till middag då och då. Jag ser inget konstigt med att äta kanin, så jag gör ingen hemlighet av det.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Scorpio97
12/2/16, 12:06 PM
#5

Ha aldrig ätit kanin (men skulle absolut tänka mig att göra det).

Om jag skulle äta kanin, skulle jag inte försöka dölja det. Däremot skulle jag nog inte säga det om ingen annan frågade eller tog upp ämnet heller. Beror på sällskapet också, ibland/med vissa personer orkar man helt enkelt inte ta vissa diskussioner för man vet att det inte leder någonstans.


//Jessie

Torparmor
12/7/16, 10:02 AM
#6

Åt mycket kanin som barn och tänkte ett tag bli kaninuppfödare, men annat kom emellan.  Kanin är gott, men det är svårt att hitta kaninuppfödare. vi äter inte så mycket kyckling men skulle hellre äta mycket kanin och mindre kyckling, gris och nöt

Inte skulle jag hålla inne med att jag äter kanin, jag äter ju rådjur


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Annons:
[Ninji]5
12/22/16, 3:59 PM
#7

Jag är vegetarian så jag äter inte kaninkött!

Upp till toppen
Annons: