Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 3837 ggr
tlover
5/26/13, 2:57 PM

humor i hönshuset tråden

 Höns är några av dom mest roliga djur i hela världen, i alla fall av dom som jag "träffat" bara att se dom röra på sig är roligt, särskilt när dom springer, eller när dom böjer sig ner för att picka och man ser deras duniga "underkjolar" 😃

Men ibland är dom ju extra roliga och man vill ju såklart sprida lite ljus ute i världen så vi kan ju dela med oss med roliga händelser med våra höns.

Den senaste extra roliga händelsen som hände i vårt hönshus var en morgon för några dagar sen som jag skulle släppa ut hönsen. Dom hade ställt sig på kö som dom alltid gör för att gå ut. Jag öppnade luckan och dom började gå ut. Vid vår lucka så finns det inte så jättemycket plats för att stå så när en höna har gått ut så måste nästa höna rent hoppa upp dit.

Så då skulle Fredrik vår tupp gå ut och han hoppade upp och gick ett steg och blev sen ståendes i lucköppningen. Tulla hann inte se det så hon var redan i färd med att hoppa upp och hamnade på den lilla plankan just före luckan men Fredrik stod kvar. Så där stod Tulla och försökte hålla balansen, halvt upptryck vid Fredriks rumpa och flaxade för att inte falla bakåt. Men Fredrik flyttade sig inte på kanske en minut.

Tulla vägrade också flytta sig och stod där och faxade och försökte hålla balansen den sötnosen 😃

så vad för roligt har hänt i ditt hönshus?

l'm back

Annons:
tlover
6/2/13, 9:28 AM
#1

Idag körde dom en extra rolig grej igen

En av dörrarna till lagårn är sönder och eftersom hösten och fåren går lösa ibland och vi inte vill ha dom inne i lagårn (där vi blandannat har allt hö) så har vi lagt en garderobsdörr över den ingången som man måste kliva över.

Hönsen har också för vana att gå in i lagårn där dom lägger ägg på nått ställe jag inte har hittat än (det är massor av rat inne i lagårn) men idag gick det ju inte, det var ju nått ivägen!

Så där stod hönsen och undrade vad som hade hänt. kan man gå in till vänster om den? Nej. Kan man gå in till höger om den? Nej. Kan man stirra ut den för att se om den försvinner? Nej.

Tillslut gav dom upp och for till kaninburarna för att sprätta därunder helt enkelt, ingen av dom kom på att dom har vingar och är duktig på att använda dom 😃

l'm back

Cragan
6/2/13, 10:18 AM
#2

hehe dom är ganska härliga dom små odjuren  o racen när nån av dem har nått gott o alla efter trotts att den ligger en hel hög med mer av samma sak (pasta)

tlover
6/24/13, 12:38 PM
#3

Vi var på semster igår och djurvakten ringde.

"hur många kycklingar ska det vara?"

Jag trodde att han menade höns så jag sa 5 stycken + tuppen

"Okej men hur många kycklingar ska det vara jag såg bara en"

jag 😮har vi farit bort då vi får kycklingar.

Vi trodde allvarligt att det inte skulle bli nått, vi funderade på att slänga äggen och få hönsen att sluta sura men några ägg hade pillats dit av dom andra hönsen så vi tänkte att slänga dom kan vi göra efter semestern (som var tänkt att vara 2 dagar)

nu får vi bara lära oss att ha kycklingar på riktigt

l'm back

Mr_Si
6/27/13, 9:32 AM
#4

grattis till dunbollarna då :)

tlover
6/27/13, 9:39 AM
#5

#4 det var bara en kyckling men den är söt (särskilt när den sticker ut bara huvudet ut mammans fjäderdräkt.)

l'm back

Upp till toppen
Annons: