Annons:
Etikettekoprodukter
Läst 1553 ggr
aktagrottman
2015-04-13 21:31

Torp/sommarstuga innetaket har sälppt hur alvarlig

Hejsan, har länge klagat över min situation att inte ha ekonomi till en gård.
Så kommer nu istället köpa en nätt liten sommarstuga att börja leka på.

Den är så pass billig att besiktning inte är nödvändigt.
Just trust me.

Ende riktiga felet är att takskivorna i ena rummet har släppt i en linje rakt över hela rummet.
Det sitter rätt bra över rummet i övrigt men just dör buktar det nedåt rätt mycket, jag får en känsla att de valt att lägga in taket åt fel håll och att det helt enkelt inte fanns någon regel på detta stället och att det är därför det blivit som det blivit.
Alternativet är att alla spikarna i en hel rad har släppt, eller att sponten har gått sönder.

Vad tror ni att det kan vara?
Omöjlig fråga men i alla fall…

Annons:
VildaVittra
2015-04-13 21:39
#1

Är det ett gammalt hus kan det finnas trätak under pappen/skivorna. Man satte upp släta ytor på 30-50-talet då det var modernt, så kika om det inte finns något sånt under.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

aktagrottman
2015-04-13 22:12
#2

Får hoppas att det är så lätt.
Bävrar för att det är en massa råttor där uppe på "Loftet" som väller ut när jag tittar :P

VildaVittra
2015-04-13 22:20
#3

#2 Det kan jag garantera dig att det finns, det krävdes 5 katter för att få det här torpet musfritt. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

aktagrottman
2015-04-13 22:23
#4

Kanske skall låta katterna "flytta" en vecka innan vi börjar nyttja stugan alls :P

VildaVittra
2015-04-13 22:27
#5

#4 😃 Tycker du inte att det är mysigt att hitta möss i våffelsmeten?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

aktagrottman
2015-04-13 22:31
#6

Kanska slaktade… :P
Men inte levande.😴

Annons:
Torparmor
2015-04-14 22:19
#7

Är du säker på att det inte är fukt som gjort det?


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Gronstedt
2015-04-15 16:33
#8

TS, en tur upp på övervåningen är att rekommendera, men börja med att dra lite i takskivorna där de hänger ned, så ser du ju vad som finns ovanför. Brädtak = bra, smulande spånskiva= mindre bra, hål upp på loftet= inte alls bra, till exempel.

#5: Man får klämma så hårt för att få igen järnet …

Upp till toppen
Annons: