Annons:
Etikettannan-odling
Läst 2752 ggr
VildaVittra
2015-07-19 22:54

Pimpernöt

Jag har försökt att hitta en planta på nätet utan lycka, är det någon som vet vart man kan få tag på en sådan? 
De ska ju ge ätliga nötter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
kattöga
2015-07-20 12:13
#1

Hos B'Ströö Träd & Buskar verkar det gå att köpa. Plantor eller frön vet jag inte…. Du kan ju kontakta dom för att höra.

Här prisuppgifter under "Lövfällande", sök på "staphylea". 

Såg också att någon hade några få plantor som förökat sig enormt, så det går tydligen att få sin egen pimpernötsskog om man vill 😉

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

VildaVittra
2015-07-20 20:16
#2

Har inget emot en skog med nötträd. Såg ingen vanlig pimpernöt, är de andra sorterna ätliga dom också?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kattöga
2015-07-20 20:51
#3

Den kaukasiska ska vara det iaf om jag inte förstått allt bakvänt. Dom andra vet jag inte. Vet inte vad du menar med "vanlig" pimpernöt, men gissar att det är "pinnatan"….. har inte letat efter den på nätet…. ;)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

VildaVittra
2015-07-20 20:57
#4

Jupps, den heter även Vanlig Pimpernöt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kattöga
2015-07-20 21:01
#5

Kan tro att B'ströö Träd & Buskar vet mer och kanske t o m vet var du kan hitta plantor/frön om dom inte har. Kan va värt att lyssna med dom iaf kanske.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tant Grön
2015-07-23 15:43
#6

Botaniska trädgården i Göteborg säljer frön. Vet att dom i alla fall förr har haft pimpernöt.

http://www.gotbot.se/sv/kulturplattformen/Goteborgs-Botaniska-Tradgard/Startsida-Goteborgs-Botaniska-tradgard/Butik--Forsaljning/Konnassorsklubben/

Annons:
Upp till toppen
Annons: