Annons:
Etikettandra-djur
Läst 1360 ggr
VildaVittra
12/7/15, 5:01 PM

Vad på menyn skulle du beställa?

Insekter är ju det vi egentligen är gjorda för att äta till stor del, ändå är det få som gör det av idag i väst.

Vad på denna meny skulle du ta? Eller skulle du gå utsvulten ifrån bordet?

http://www.rentokil.se/assets/content/files/rentokil-pestaurant-meny.pdf

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cragan
12/7/15, 6:01 PM
#1

Exo-bar med protein från syrsor eller Hembakade cookies med syrsmjöl skulle behöva få se dem först innan ett beslut. o resten av menyn för mig 
LARVER MED CHILISMAK och SMÅ ROSTADE GRÄSHOPPOR
o så en klubba med skorpion för jag vill prova en sådan 🙂

VildaVittra
12/7/15, 6:16 PM
#2

Jag funderade faktiskt på fröknäcket med parmensan och mjölmask samt spicy salladen med gräshoppor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cragan
12/7/15, 6:25 PM
#3

#2 vad jag hittat om mjölmask så reagerar dom inte väl på stekpannan fast ärtkrämen är det som får mig o neka till den   förvånande va 😛

VildaVittra
12/7/15, 6:39 PM
#4

#3 Jo, jag är jätteförvånad. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Snurrig
12/8/15, 4:45 PM
#5

Jag skulle välja Exo-bar med protein från syrsor och Hembakade cookies med syrsmjöl av den enkla anledningen att jag inte behöver se själva insekterna. Jag är tyvärr kräsen så det är även möjlig att jag hade behövt svälta ett tag innan jag faktiskt äter det.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

VildaVittra
12/8/15, 5:00 PM
#6

#5 Cragan ovan är nog den mest kräsna människa jag känner och han har faktiskt klarat att äta larver. Det finns ju att köpa med snackssmaker.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
VildaVittra
12/8/15, 5:04 PM
#7

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Angelfish
12/8/15, 5:14 PM
#8

Jag skulle kunna tänka mig att pröva på att äta insekter, men eftersom gluten och nötter går bort blir det inte så mycket kvar av den där menyn.

Gillar inte curry så gräshoppor med currysmak går bort.

Klubbor? Gillar egentligen inte klubbor så mycket, men visst, jag skulle kunna tänka mig att prova på några klubbor.

Naturella larver och gräshoppor? Nja, jag tror inte det.

Sen är det bara små rostade gräshoppor och grillade larver kvar och visst, dom kan jag tänka mig att proväta.

Em_
12/8/15, 7:14 PM
#9

Jag säger som #5, om jag inte kan se vad det är kan jag tänka mig att smaka.


Cragan
12/8/15, 11:47 PM
#10

#5 #8 o #9 ni får göra som minsta systerdottern hon sa pip pip o kasta i sig en larv o fortsatte så ett tag 😃

tlover
12/9/15, 7:51 PM
#11

Grillade larver kanske? det verkade vara det enda lockande som jag tål (massa mjölk, gluten och nötter där tyvärr)

l'm back

Gronstedt
12/11/15, 1:35 PM
#12

Jag skulle vilja prova allt utom de söta grejorna, för sådant försöker jag undvika.

nickiee
12/11/15, 2:02 PM
#13

va ja tvungen så nr 1

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
Upp till toppen
Annons: