Annons:
Etikettvår-omvärld
Läst 1813 ggr
VildaVittra
2015-12-11 13:23

"Vår familj är inte alls rik"

Så sa en mamma i England efter att hon lagt ut en bild på en julgran som knappt syntes pga alla julklapparna. 19000 kr hade hon lagt på presenter till sina tre barn.

19000 kr är en enorm summa. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag lade så mycket på julklappar ens om jag hade 10 barn.

Anser ni att man är fattig om man har råd med det? Har folk helt tappat kunskapen om skillnaden mellan rik och fattig i denna materialistiska värld? 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21922391.ab

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Katniss
2015-12-11 13:25
#1

Jag tycker att det är väldigt mycket pengar. Själv kommer jag lägga ut totalt 50-60 kr för fem personer samt en kanin..

R.I.P. Anton 💔

Gronstedt
2015-12-11 13:27
#2

Ja jösses … jag kände  mig riktigt förmögen när jag fick råd med mycket nödvändiga husreparationer för 16000 - och då blir det inga julklappar alls.

Så ja, folk har nog fullkomligt förlorat perspektivet.

Hoseok
2015-12-11 13:29
#3

Jag ser ingenstans där det står hur hon faktiskt gick tillväga för att köpa alla presenter.. Hon kan ju ha sparat hur länge som helst, vilket låter osannolikt men vad vet jag. Jag får känslan av att hon vill skryta, men samtidigt är jag emot denna typ av storm av hat för en sådan här sak. Men jag förstår ändå dom som hatar på henne. Man får lite dålig smak i munnen av tanken på 19.000 kr i julklappar.

Splatter
2015-12-11 13:32
#4

20k skulle min mat kosta för 2 år om jag inte försökte handla så effektivt som möjligt. 

Försöker att hålla mig till under 100 kr för presenter till vänner, familjen får lite mer. Totalt blir det kanske 700-800 kr. Men knappast tusentals kronor.

Fialialej
2015-12-11 13:32
#5

Självklart väljer man hur mkt pengar man köper julklappar för, men har man ens råd eller väljer (om hon nu skulle ha sparat) att lägga så (sjukt i mina ögon) mkt pengar på julklappar är man iallafall inte fattig och man kasnke ska tänka ett varv till till nästa jul…

"På natten är alla katter svarta"

Gronstedt
2015-12-11 13:32
#6

Jag tycker det värsta är den vansinniga mängden julklappar, ändå. Har man pengar och lägger dem på något riktigt bra, med hög kvalitet, som verkligen är efterlängtat, så må det kanske vara hänt, men att skaffa en kubikmeter krafs som förmodligen kommer att glömmas bort inom en månad? Många gånger värre.

Annons:
molam
2015-12-11 13:37
#7

Mamma och pappa köper julklappar till oss barn (9 St) Från herr röd endast till Tre av ungarna, sen till alla barnen Momma/moffa, Mamma/Pappa, Syskonen, Dvs 3-4 julklappar per unge, Ca 30 julklappar Plus maten på det Det brukar gå emellan 6 och 8 Tusen….

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

nickiee
2015-12-11 13:54
#8

helt galet

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

VildaVittra
2015-12-11 13:55
#9

Hade hon köpt sina tre barn en varsin moped/cykel eller liknande för att de skulle kunna ta sig runt själva, så hade det inte varit lika osmakligt, för det är ju något av en investering. Men här är det ju helt uppenbart rent krafs och när hon då skriver om att uppfostran är viktigare, då undrar jag om hon tycker det är något bra att uppfostra barnen till att tycka att det är okej att slösa på jordens naturtillgångar helt i onödan?

Och sedan kläcka ur sig att de inte är rika, jösses. Hon skulle behöva se dokumentären "Living on one dollar a day", gärna tillsammans med sina barn.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fialialej
2015-12-11 14:05
#10

#9 Jag reagerade också på det där med att hon nämner uppfostran. Och att de inte skulle vara bortskämda. WHAT? :P

"På natten är alla katter svarta"

Upp till toppen
Annons: