Annons:
Etikettvår-omvärld
Läst 1305 ggr
VildaVittra
12/31/15, 7:55 AM

Hon är drottningen av återvinning

"För 85-åriga Daphne Jones från Wales finns det i princip ingenting som inte går att källsortera.

Detta då drottningen av återvinning endast slängt en soppåse - på två år. 

_– Det finns väldigt få saker som inte kan återvinnas. Det enda som jag har lagt i min svarta sopsäck är lite dammsugardamm och kanske någon udda strumpa, säger hon till Mirror."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22020739.ab_

Hur mycket sopor slänger du?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
12/31/15, 10:05 AM
#1

För mycket. Vi sorterar inte plast eftersom det ändå bränns härikring (för långt till en fabrik som återvinner), dottern har engångsblöjor på natten och sen blir det ju udda saker som tex sockar.

Papper eldar vi upp själva (minskar ju ändå träd som fälls på sitt eget sätt) så det enda som återvinns är metall och glas egentligen. (för oljefilter och sånt som man kör till återvinningscentralen återvinns väl inte?)

l'm back

Aloe.Vera
1/12/16, 4:41 PM
#2

nu skäms jag lite, med tanken på hur mycket vi slänger här hemma 😞

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Gronstedt
1/14/16, 10:20 AM
#3

1-2 hopknutna plastkassar per 2-veckorsperiod från hushållet. Eftersom jag ändå måste betala för sophämtningen, så brukar jag dock försöka fylla upp med sådant som jag ändå hade fått slänga i brännsopbingen på återvinningsstationen, som balplast som kommit flytande längs ån.

JMW
1/14/16, 1:53 PM
#4

Fantastisk kvinna! Jag får nog liiite mer sopor än hon. Det blir 1-2 påsar restavfall var 14:e dag. Vi sorterar ju allt. Jag gör precis som hon, river loss plastgrejen på tetrapacken. Vintertid eldar jag upp mycket av pappen som blir. Däremot diskar jag inte plasten som återvinns. Det behöver man inte göra.

Upp till toppen
Annons: