Annons:
Etikettpå-vår-tallrik-i-vår-kropp
Läst 1132 ggr
tlover
2016-01-27 10:15

Konsumenternas största matbluffar

Konsumentföreningen "Äkta vara" har gjort en lista för de största matbluffarna som listas i Land.

Tex falsk honung, falsk olivolja eller murkelpaté med 3% murklor.

En till anledning till att odla egen mat enligt mig.

l'm back

Annons:
Tant Grön
2016-01-27 10:30
#1

Just nu är ju köttbluffen aktuell. Mins inte hur mycket kött det var, kanske några ton? Det var utländskt kött som såldes som svenskt ekologiskt.

Tant Grön
2016-01-31 23:46
#2

Såg nu att det var 100-tals ton utländskt fulkött som såldes som svenskt kravmärkt.

VildaVittra
2016-02-01 15:03
#3

#2 Den mannen är jag inte glad på, han har verkligen förstört för näringen då folk kommer tänka "Det är ingen idé att köpa kravmärkt, det är ändå "fulkött"".😡

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ManU77
2016-02-01 17:40
#4

Jag tycker man ska lämna märkningen bakom sig… även KRAV. Det är en produkt av industrin för industrin. KRAV gör att industriella icke-hållbara produktionsformer får en legitimitet, vilket jag inte gillar alls. Nej, jag tycker man ska knyta an igen relationen mellan producent och konsument. Det är den personliga kontakten som blir kvalitetsstämpeln. Jag tror även det hade varit otroligt nyttigt om folk i allmänhet blev mer medvetna om hur maten de äter produceras.

Jag gillar heller inte allt prat om hållbarhet. Hållbart räcker inte. Vi (människor som art) har rivit ner och förstört stora delar av det ekosystem vi är fullkomligt beroende av för vår fortsatta existens. Att bevara en utarmad resurs är inte rätt väg att gå. Vi måste prata om återuppbyggande. Att lappa och laga det ekosystem vi raserat.

Upp till toppen
Annons: