Annons:
Etikettmatförvaring
Läst 1629 ggr
slarvigt
2016-02-02 20:23

Svamp- /frukttork?

Är det någon här som har en svamp-/frukttork som de är nöjda med? Jag har aldrig använt en så jag vet inte riktigt vad man kan förvänta sig eller vad man bör vara uppmärksam på när man ska köpa en. Jag vill kunna torka ex svamp, örter, nypon, tomat, bär osv på så smidigt sätt som möjligt.

Annons:
Gronstedt
2016-02-03 12:21
#1

Jag har en Evermat sedan många år, vilken är alldeles förtjusande förträfflig. Det som gör den bättre än andra jag har sett är att den har ganska djupa ållor med nätbotten, så det får plats mycket i den utan att småfragment ramlar igenom hålen. Nackdelen är att den skrymmer en del när man ställer undan den.

En stor fördel med alla torkar är att de är en utmärkt värmekälla under tidig höst - om man väljer att torka när det är kallt ute, så kan man skjuta upp starten av pannan 😉. Och är det varmt så kör man den utan tillsatsvärme, så drar den inte mycket ström men torkar bra ändå.

Sindri
2016-02-03 17:33
#2

Jag har en OBH-Nordica sedan några år som jag är väldigt nöjd med.

När jag skall torka väldigt mycket på en gång så förtorkar jag lite i varmluftsugnen. +55 och luckan lite på glänt.

slarvigt
2016-02-03 17:40
#3

Tack så mycket för era tips! :) Jag ska titta efter dem

Tant Grön
2016-02-06 19:15
#4

Jag köpte en billig för många år sedan. Mins inte märket. Blev väldigt besviken på den. Allt tog jättelång tid att torka och det ville gärna fastna om man inte höll på och vände ofta. Och så hade den ett väldigt högt störande ljud.

Torparmor
2016-02-06 19:52
#5

Jag är oxå nöjd med min Evermat. Köpte en extra olla men med facit skulle jag gärna tagit 4 st till då jag låter svamp, tomater och chili eftertorka utanför torken


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Lorita
2016-02-07 09:09
#6

Denna "chili" tork har jag vi har kopplat den till en timer eftersom den ska vara avstängd en stund per dygn.

Frukt och örter kör vi också ofta i den

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
Lorita
2016-02-07 09:10
#7

Denna "chili" tork har jag vi har kopplat den till en timer eftersom den ska vara avstängd en stund per dygn.

Frukt och örter kör vi också ofta i den

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Upp till toppen
Annons: