Annons:
Etikettväxthus
Läst 1673 ggr
tlover
2016-02-13 13:40

Någon med erfarenhet av ett snöväxthus?

Någon som har erfarenhet av ett snöväxthus?

Jag och min man har funderat på att köpa ett flyttbart växthus så vi kan flytta det för att minska sjukdomsrisken.

Men vi funderar på att skaffa ett snöväxthus, delvis för att vi vill koppla ihop ett växthus med huset för uppvärmningsskäl (av huset) och tex idag kom det 30 cm snö på bara några timmar och det väntas minst 10 cm till. Vårt förra växthus blåste dessutom sönder så ett mer rejält växthus är lockande.

Snöväxthuset är däremot dubbelt så dyrt.

Någon med snöväxthus som vet om det är så bar som det verkar? Är det tex stormtåligt?

l'm back

Annons:
VildaVittra
2016-02-13 17:17
#1

Växthuset bör väga en hel del om det blåser mycket hos er, det blir ju ett rejält vindfång.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2016-02-13 22:01
#2

#1 Det är ju inte varje år det är storm däremot (även om det beräknas att det kommer att bli oftare).

Det är lite därför vi gillade idén med ett snöväxthus, de var designade så att de borde inte vara lika mycket vindfång.

l'm back

Torparmor
2016-02-15 18:37
#3

Vad är ett snöväxthus?


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

VildaVittra
2016-02-15 18:51
#4

#3 Ett tunnelväxthus där det är en annan form på taket så att det inte kollapsar av snötyngden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

NiklasTyreso
2016-02-15 21:07
#5

Ska man värma sitt hus med varm luft från växthus ska man inte odla i växthuset. Odlar du i växthuset blir luften fuktig och tar du in fuktmättad luft i boningshuset riskerar du att få mögel och fuktskador. Växthus kan värma inluften till boningshus men då ska det vara absolut torrt i växthuset, inga växter alltså.

Gronstedt
2016-02-17 19:35
#6

#5: Man har väl värmeväxlare?

Annons:
ralekk
2016-03-07 11:17
#7

Snöväxthusen är redigt fina särskilt för oss som bor i inlandet i norrland. Om jag inte redan hade 2 stora växthus kanske jag hade skaffat ett.

Snöväxthusen hos växthusbutiken ska förresten klara 30m/s

Upp till toppen
Annons: