Annons:
Etikettmatförvaring
Läst 1599 ggr
Atropa
7/16/16, 8:38 AM

Ingefära och citronshot

Tjo! Någon här inne som prövat att göra ingefära och citronshot? Det är supergott och bra för kroppen. Om någon har prövat, vad anser ni om hållbarheten? Dom säger ca en månad men är skeptisk, gör inte citronen den väldigt hållbar sålänge man har en oöppnad flaska? Borde väl gå mer än en månad?

Annons:
kalindas
7/16/16, 8:53 AM
#1

Beror nog på om du har socker i eller inte. Håller säkert länge om det är socker i. Men utan socker så vågar jag inte dricka det mer än en vecka. Tycker den bli sunkig sen.

/Elisa

penke
7/16/16, 8:58 AM
#2

*fniss*
f¨låt, jag tycker bara du har en bakvänd fråga,
 jag har svårare att hålla ..mig i från den flaskan ( i kylen)
om jag sjuder ihop  en liter,  räcker den sällan i en-två veckor

sedan gör jag en ny omgång 😛

   penke

Atropa
7/16/16, 3:57 PM
#3

#2 jo jag förstår så är det ju här med xD tänkte mest om man får för sig att bunkra upp hehe

Atropa
7/16/16, 3:59 PM
#4

#1 tycker snarare den blir bättre med tiden, den blir så stark och smakrik! Men som du sa beror det väl på om man har socker eller inte (har honung i mitt recept)

The_iller
8/3/16, 2:57 PM
#5

Ja, varför ska man ha det så länge??? Bättre, om du nu ändå vill bunkra,  att du skaffar dig riktig fin ingefära och fryser ner (fastän man kan köpa den när som helst på året). Citron är väl också mer en färskvara(?) Sedan gör man väl sats efter behov… Själv kör jag på ingefär-/citron-/honungste. :3

Upp till toppen
Annons: