Annons:
Etikettövrigt
Läst 1722 ggr
VildaVittra
2016-11-30 07:00

Begagnade julklappar

"Det blir alltmer accepterat att köpa kläder och prylar i andra hand. Varannan svensk kan i år tänka sig att ge bort en begagnad julklapp. Men vi är gladare i att ge än att ta emot begagnat. -Det handlar mer om att hitta det som är perfekt för den personen, säger Lovisa Fasth, som handlat begagnat i 15 år."

http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/varannan-kan-tanka-sig-ge-begagnad-klapp

Skulle du bli glad över att få en begagnad julklapp och kan du tänka dig att ge sådana?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
DesK
2016-11-30 07:09
#1

Självklart kan jag tänka mig att både ge och få begagnade saker. Jag kollar oftast först om den sak jag tycker att jag behöver finns begagnad, så har jag alltid gjort.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

tlover
2016-11-30 07:32
#2

Jag har redan fixat en begagnad julklapp. Det blir mest begagnat och hemmagjort hemma och jag hoppas att jag får samma (begagnat och/eller hemmagjort).

Även om jag hoppas på hemmagjort godis så just det ska väl inte vara begagnat 😃

l'm back

tlover
2016-11-30 07:38
#3

Fast presenten jag köpt är en liten chansning men personen som får presenten (mamma) fyller år ganska nära jul så jag kan nog kompensera det då om det blir helt tokigt.

Jag tänkte också skriva ett kul rim där det framgår att hon fåt dumpa det på second hand om hon inte tycker den är kul. Om jag kommer på nått

l'm back

Agafia
2016-11-30 07:50
#4

Jag tittar alltid efter presenter som jag tror ska passa vederbörandes intressen eller personlighet . Mest begagnat , sedan syr jag av second hand tyger . Nu till Jul har jag sytt Julstrumpor , förkläden , grytvantar/ lappar , gardinkappor och jullöpare . Både till mig själv och barn / barnbarn .

[Devya]
2016-11-30 08:18
#5

Skulle vara intressant att höra från dem som tycker att nytt är bäst.:)

tlover
2016-11-30 08:20
#6

#5 Ja jag är så nyfiken

l'm back

Annons:
VildaVittra
2016-11-30 08:27
#7

#5 Det var jag. 😉

Ni vet, senaste modet från Frankrike i miljövidriga textilier…eller nä, jag har ju givetvis svarat det första alternativet. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
parsley
2016-11-30 08:51
#9

Ger man presenter till personer som är intresserade av antikt eller retro så är svaret ganska givet. Då blir det begagnat. 😉Däremot skulle jag ha svårt att ge bort second-handkläder eller böcker från loppis t ex. Jag har inga problem med att köpa och använda, men det känns lite snålt att ge bort.

Sindri
2016-11-30 10:24
#10

Men böcker från loppis kan vara riktiga godbitar! Mina barn uppskattar det i alla fall. Det är ju själva boken som räknas. Man kan hitta sånt som inte finns att köpa längre annars. Och som är i princip olästa!
Från ett antikvariat låter finare, men är egentligen bara dyrare!

I år blir det bl a ljusstakar, böcker, bricka, tavla, statyett från olika loppisar. Inte bara för att det är billigare, utan helt enkelt för att det är klappar som passar perfekt till mottagaren. Och återanvändning är
härligt!

Ria74
2016-12-13 14:31
#11

Med en far som är antikhandlare så är jag uppväxt med att ha fått många begagnade saker och verkligen älskat det.

Jag ger gärna bort något jag hittat på second hand och får gärna något begagnat eller hemgjort.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Torparmor
2016-12-13 19:15
#12

Nu ger jag bara julklappar till barn och det blir både nytt, gammalt och mycket pysselgrejer varav en hel del är spill från olika verksamheter.

Till födelsedagsbarn även vuxna blir det blandat, men oftast loppisfynd. Jag har aldrig ännu hört att det inte uppskattats. Ofta finns ju känslan av vad som skulle passa.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

MonicaLagerquist
2018-04-29 09:27
#13

Jag köper ofta presenter i beg affärer och på loppisar.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Upp till toppen
Annons: