Annons:
Etikettåterbruk-och-skapande
Läst 1471 ggr
tlover
2016-11-30 09:00

Hemmagjorda julklappar

På tal om tråden om begagnade julklappar så började jag undra om ett litet sidospår. Hemmagjorda julklappar

Gillar du att ge och/eller få hemmagjorda julklappar? Det kan vara allt från något enkelt julgodis till världens mest avancerade virkning (tar det jag tycker är svårt 😃)

Så vad tycker du om att ge och/eller få hemmagjorda julklappar

l'm back

Annons:
tlover
2016-11-30 09:23
#1

Jag gillar själv både att få och ge hemmagjort

l'm back

Whitemouse
2016-11-30 09:40
#2

Jag gillar att få hemmagjorda saker, speciellt stickade och virkade saker. Men även egengjorda ljuslyktor och tavlor är roligt att få! 

Känns så mer speciellt när någon lagt ned tiden och faktiskt skapat något åt en, man blir så rörd av det :) Hade jag varit duktig på att pyssla hade jag gärna gett bort saker jag själv gjort, men mina kunskaper och talang för att skapa saker är ungefär lika stor som när jag gick i lågstadiet 😃

tlover
2016-11-30 10:00
#3

#2 Jag är också dålig på det mesta i hantverksväg men jag brukar ge mat, eller hemmagjorda spagrejer (det är så likt som att göra mat så kan man göra mat så kan man göra spa)

l'm back

Sindri
2016-11-30 10:17
#4

Alla barnen uppskattar matklappar av olika slag. Grytor, färdiga matlådor, bröd, sylt, närproducerad honung etc.

Bodybutter och andra kroppsvårdande är också bra julklappar.

Har också gjort förkläden och rejäla pannlappar.

Leifsdotra
2016-12-07 09:29
#5

Min bonusdotter vet att mina grabbar gillar att baka, så förra året gav hon dem en varsin fin glasburk med torra ingredienser till goda kakor som hon hällt ner försiktigt så att det hade skiktat sig fint. Sedan hade hon skrivit ner receptet på ett fint papper och hängt det i ett band runt burken. De fick också en varsin burk hemgjort lite nyttigare godis.  Väldigt uppskattat.

Jag har gett bort saft, sylt, marmelad och liknande som vi kokat ihop härhemma. Brukar få hemstickade vantar och raggsockor, det behövs och är väldigt välkommet eftersom jag själv inte alls kan sticka!

Ria74
2016-12-13 14:28
#6

Jag älskar att få hemgjorda saker och ger en hel del hemgjort med.

Tycker att har personen lagt ner både tid, energi och möda på en sak så är det mycket mer värd än något som inhandlats i sista minuten.

Inte så att jag inte blir glad för köpta saker men hemgjorda har en särskild plats i mitt hjärta.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Katniss
2016-12-14 06:50
#7

Jag gör alltid hemmagjorda julklappar, och tycker om att få hemnagjort tillbaka.

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: