Annons:
Etikettövrigt
Läst 4364 ggr
tlover
2017-01-09 07:33

10 saker du inte visste om Frank Erichsen

Vem gillar inte Frank Erichsen från 100% bonde?

Här är 10 saker du inte visste om honom (även om man kan räkna ut en hel del)

http://land.se/hundra-procent-bonde-tio-saker-du-inte-visste-om-frank-erichsen/

Undra om det han kallar sin "Bibel" är samma som jag kallar "självhushållningsbibel"

I början hade han väl ett jobb vid sidan av också? Eller minns jag fel 🤔
Jag får väl fråga nån i hans fanclub 😃

l'm back

Annons:
Carmarino
2017-01-09 09:26
#1

Hans "bibel" är John Seymours bok "Håndbog i Selvforsyning". Såvitt jag kan se på Wikisidan om honom så har han inte haft något jobb vid sidan av, men han har arbetat på olika ställen i Norden (mest i Norge) för mat och husrum. Där har han fått lära sig hantverk och annat som han har nytta av nu när han arbetar med sitt eget självhushåll. Dessutom har han fått en väldig massa vänner som kommer och hjälper honom med lite av varje.

Danmarks TV1 har kört en repris av samtliga programmen i serien tidigt på vardagsmorgnarna de senaste månaderna, och än så länge är det många avsnitt kvar. Idag visade de avsnittet där han börjat staka ut sitt nya hus - det som börjar bli färdigbyggt i de senaste avsnitten. Samtidigt så började den nya omgången av serien i torsdags klockan 20.00. Så har ni möjlighet att se dansk tv är det bara att kolla på torsdagkvällarna. (Koppla in text-tv så blir det lättare att förstå.)

Lands artikel är troligen ett par år gammal, för åldersuppgifterna stämmer inte riktigt. Johan är 8 (född 2008) och Alma är 6 (född 2010). Dessutom är Frank och Theresa gifta (sedan 2012).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
2017-01-09 09:41
#2

#1 Det är just den som jag kallar självhushållningsbibeln 🙂

l'm back

Em_
2017-01-12 12:29
#3

Jag tror att han fortfarande håller en del föreläsningar vid sidan av, men jag är inte säker.


Carmarino
2017-01-12 12:38
#4

Gissar att han inte längre ställer upp på att göra tv-programmen gratis heller. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
2017-01-12 13:14
#5

#3 han var på jamtli i somras iallafall

l'm back

Upp till toppen
Annons: