Annons:
Etikettövrigt
Läst 2037 ggr
VildaVittra
1/9/17, 1:43 PM

Ny självhushållarserie på tv

Den 12:e januari börjar Tv4 sända en ny självhushållarserie. 

http://land.se/landkoll/mandelmanns-ny-tv-serie/

🥳

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Grace2009
1/9/17, 2:14 PM
#1

Larm på telefonen så jag inte missar det 😎

Agafia
1/9/17, 2:22 PM
#2

#1 vilken bra ide 👍

VildaVittra
1/12/17, 8:48 PM
#3

Mindre än en kvart kvar!

För de som saknar tv (exempelvis jag själv) så kommer det gå att streama den här: http://www.tv4play.se/program/mandelmanns-g%C3%A5rd

Idag skulle jag velat kunna spela in från teven. Enda gången jag saknat det på 10 år. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
1/14/17, 8:03 PM
#4

Vad tyckte ni om serien? 

Han var lite för flamsig för min smak, hon var bättre. Sedan gillade jag inte det där med pendeln över kon, det framställer dom ju som dårar och kan göra att folk inte tar till sig av annat de säger. 

Och jag hade föredragit att det var en gård i Norrland exempelvis, nu är det ju samma odlingsklimat som med Bonderöven. Det hade varit intressant att se hur ett självhushåll i ett mer subarktiskt klimat skulle se ut. 

Men hoppas ändå på att serien kommer bli en långkörare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Grace2009
1/14/17, 8:10 PM
#5

Jag tänkte faktiskt skriva att gubben kändes lite för ja… Uppspelt och krävde av min energi. Kvinnan tyckte jag om, hon verkade väldigt mysig! Men jag gillar upplägget med lite recept och fakta, känns inte som ren underhållning utan att jag faktiskt får lära mig något vettigt och användbart för mig.

VildaVittra
1/14/17, 8:16 PM
#6

#5 Förhoppningsvis lugnar han ner sig, han kanske bara var nervös? Håller tummarna för det, eller man kanske vänjer sig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Grace2009
1/14/17, 8:23 PM
#7

#6 Han är inte tillräckligt jobbig för att jag ska sluta titta dock 😃

Agafia
1/14/17, 10:02 PM
#8

Jag tyckte att han var glad , sprallig och lite som en virrig professor 😊 Kommer att följa serien .

Carmarino
1/15/17, 3:18 PM
#9

Kan inte minnas att han var fullt lika uppspelt och  sprallig när han och hustrun var med i Trädgårdsfredag. Tyckte han var lite väl fnittrig, men annars var det rätt intressant. Fast det är en enorm kontrast mot Bonderöven. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

TatsuOni
1/15/17, 3:59 PM
#10

Gillade upplägget men han var lite väl flummig…

Hoppas att det är lite mindre "flum" i näst avsnitt. Kanske lite mindre "mobiltelefonspendel" och mer fakta/vettiga aktiviteter😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Ria74
1/16/17, 9:59 AM
#11

Det ligger i princip nästgårds till här jag bor så funderar på ett besök hos dom nu i sommar :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Halvdansken
1/16/17, 6:41 PM
#12

Jag har alltid haft svårt för honom, men kanske får man nån bra tips. Föredrar vår danska Bonderøv, dock.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Em_
1/24/17, 11:51 PM
#13

Jag blev besviken. Dels det där med pendeln och kon, men också att hon penslade träden för att de skulle få näring. Jag kan köpa att man gör det mot värme och insekter, men gödsel måste väl ändå göra mer nytta i backen eller? Tycker Hundra procent bonde känns mycket proffsigare.


Annons:
Tant Grön
1/31/17, 11:27 PM
#14

#13 Vet inte hur det är med bark, men blad kan i alla fall suga åt sig näring. Det kallas att bladgödsla, så möjligen skulle det kunna funka.
Såg inte just det avsnittet, men var det att dom blandade lera, kalk och kogödsel? Det har jag gjort för många år sedan för att föryngra ett gammalt äppleträd med sprucken mossig stam. Stammen blev som på ett ungt träd. Slät och fin.

Em_
2/4/17, 6:57 PM
#15

#14 Ja, då kanske det funkar.

Har sett de senaste avsnitten också i brist på bättre program. Tyckte de blev bättre och bättre. Gillade t.ex. avsnittet med lammen, att det finns tråkiga sidor med det också. Sen blev jag lite less på att de hackar på konventionellt jordbruk. Visst finns saker som kan förbättras med det, men jag tycker inte att man är en dålig människa bara för att man ägnar sig åt det.


[Lillmatten]
3/16/17, 1:41 PM
#16

Jag älskade serien! Tyckte hans barnslighet var väldigt charmig. Men när jag fick nys som att han är läkare blev jag väldigt paff… Vet inte om jag skulle ta honom seriöst 😂

Tyckte om upplägget med att få följa hela året så man inte bara får se när allt frodas utan allt runt om också. Jag blev iallafall väldigt inspirerad!

Upp till toppen
Annons: