Annons:
Etikettannan-odling
Läst 1518 ggr
VildaVittra
1/26/17, 3:40 PM

Varning för odla.nu

Gjorde en beställning på odla.nu för ett tag sedan. Pengarna drogs direkt, men jag fick ingen bekräftelse. Efter ett antal mejl och påringningar utan svar fick jag tillslut idag tag på dom.. Deras enda "kompensation" var att jag kunde få beställa samma fröer men dyrare. Vad jag tycker om det? Odla ner i soptunnan. 😡 Lura folk på pengar står inte högt på min lista om bra egenskaper.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Grace2009
1/26/17, 4:18 PM
#1

Men fy. Kan man inte prata med banken om sådant här? Du ska ju inte behöva vara utan pengarna för att de har gjort ett fel.

VildaVittra
1/26/17, 4:28 PM
#2

Förhoppningsvis ska pengarna komma tillbaka, men som utförsäkrad kan det räknas som inkomst, vilket medför att jag får samma summa mindre nästa månad. Idiotiskt system, jag vet. Jag tror detta var en "stunt" för att få folk att känna sig tvungna att beställa till högre priser.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Agafia
1/26/17, 4:32 PM
#3

Går det inte att anmäla dom till Konsumentombudsmannen ? Vilket jädrans sätt 😠

Grace2009
1/26/17, 4:32 PM
#4

Men om de dragit pengarna en gång, och du får tillbaka samma summa borde du ju kunna understryka att det inte är en inkomst det handlar om. Hoppas det ordnar sig dock.

VildaVittra
1/26/17, 4:52 PM
#5

#4 Du har aldrig haft att göra med soc ser jag. 😉Logiskt resonemang är inte ett anställningskriterium tyvärr. Man får tjafsa sig blå även över småsummor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

SuperLimm
2/13/17, 3:11 PM
#6

Men fy vad trist! Jag har bara handlat av dom en gång och det var utan problem. Trist när det blir sådär! Håller mig nog till impecta även i framtiden.. Hoppas för din skull soc inte ser det som en inkomst. Men av erfarenhet är det tveksamt. :/

Mvh Linn

Annons:
Upp till toppen
Annons: