Annons:
Etikettmatförvaring
Läst 2482 ggr
tlover
10/8/17, 9:10 AM

röka efter att köttet varit fryst?

Går det att röka efter man fryst maten?

Hur påverkar det hållbarheten isåfall?

Vår rök är inte riktigt färdig och vi känner inte att vi orkar med något improviserat

l'm back

Annons:
Cragan
10/8/17, 12:49 PM
#1

smakmässigt så tycker inte jag att det är nått fel på kött som varit fryst innan rökning, vet dock ej om det påverkar hållbarheten på något sätt (aldrig haft det bekymmret)

NiklasTyreso
10/9/17, 9:22 PM
#2

Vad du gör hemma är nog upp till dig. Ska jag handla rökt kött vill jag inte att det ska ha varit gammalt dåligt kött vars smak maskeras med rökning.

tlover
10/9/17, 10:15 PM
#3

#2 Fast kött blir ju inte automatiskt gammalt för att det varit fryst, det är ju ett sätt att förvara kött så att det håller längre.

Sen är huset visserligen livsmedelsklassat men inte för sånt och dessutom så vill jag inte sälja det lilla vi kommer få fram heller utan det ska vi ju äta

l'm back

Torparmor
10/15/17, 3:28 PM
#4

Jag har haft rådjurslår fryst som vi sen rökt till jul. Jag har skivat upp en del och fryst om och det har hållt väldigt bra fram till sommaren. Jag håller dock 22-23 grader i frysen


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

SuperLimm
10/24/17, 7:48 PM
#5

Min pappa och farfar röker mycket som varit fryst innan. Både lax, ål och olika sorters vilt. Aldrig varit några problem. De vacumförpackar det och fryser det sen.

Mvh Linn

Torparmor
10/24/17, 8:26 PM
#6

det är rätt vanligt att röka djupfryst kött


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Annons:
Upp till toppen
Annons: