Annons:
Etikettövrigt
Läst 734 ggr
Emmie andersson
2019-02-02 21:39

Hur gör man så att tiden går fortare?

Kan ni skriva några tips på hur man gör att tiden går fortare? Både i skolan och hemma behöver jag tips till! Jag längtar efter både att jag ska resa i april och hästläger i juli så hur gör man så att det blir typ nu?

Annons:
MonicaLagerquist
2019-02-02 21:50
#1

Ju äldre du blir ju fortare går tiden. Så på sikt kommer din tid att gå snabbare och snabbare.

Stolt ägare till fem La permer

NiklasTyreso
2019-02-03 15:23
#2

Har man inget att göra kan man lära sig om saker man tycker är kul. Min dotter har läst och tränat mycket på origami, pappersvikning och pyssel. Låna intressanta böcker på bibloteket så finns det mycket att lära sig. Jag gillar att läsa faktaböcker om sånt som jag tycker är kul. Träffa vänner brukar göra det lättare att få tiden att gå. Du fyller ditt liv med sådant som du tycker är kul!

Maria
2019-02-03 17:29
#3

När jag har långtråkigt så tänker jag på Stig Johanssons kloka ord.

"Stig Johanssons kanske mest kända dikt är 'Förlusten' och lyder: "Alla dessa dagar som kom och gick / inte visste jag att de var livet".🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tant Grön
2019-02-03 18:50
#4

Tiden går ju fortare, eller det känns så, om man är upptagen med något intressant. En spännande bok t.ex. eller om man lär sig något nytt. Alltid bra att kunna nya saker. Baka tycker jag är bra att göra om man har tråkigt och så har man ju en god kaka sen. 🙂🎂

Upp till toppen
Annons: