Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 936 ggr
tlover
4/22/19, 9:35 PM

Så ska "Anmäl" användas

Tyvärr ser jag att det är dags att påminna igen.

Anmäl är inte ett sätt att visa ogillande för ett inlägg eller en medlem utan ett sätt att rapportera regelbrott anonymt.

l'm back

Annons:
MonicaLagerquist
4/22/19, 9:45 PM
#1

Hur svårt ska det vara?

Stolt ägare till fem La permer

Pyttelite
4/22/19, 10:31 PM
#2

Eller också lägger man till en funktionsknapp "ogilla" utan att det händer något. 🙂


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


tlover
4/23/19, 4:51 AM
#3

#2 just nu finns dock det inte och vi får arbeta med det som finns

l'm back

annia1
4/25/19, 1:13 AM
#4

Man kan se över inställningar så att de är rätt. 

Jag var inne på iFokus häromdan när jag såg två likadana trådar bland nya inlägg. Ena tråden försvann i stort sett omedelbart och det var ju  den som ligger  på den här sajten. För att försvinna så snabbt så räcker det med att en enda medlem anmäler för att den ska försvinna. 

Är det så att man vill att det ska räcka med att en medlem anmäler då får man  helt enkelt acceptera att inlägg röstas bort för det kommer alltid finnas medlemmar som anmäler inlägg bara för att de ogillar det som skrivits. Eller som faktiskt missförstår och tror att det är en ogillaknapp trots det som står.

Är det så att man vill att det ska vara fler medlemmar som ska anmäla innan det försvinner då är inställningarna sannolikt fel.

Det finns tre värden. Röstvikt, tröskelvärde och inläggning för avstängning. Den sistnämnda säger sig själv vad den står för.

Vill man att det ska vara säg tre stycken som ska anmäla så ska det stå 3 på röstvikt och 9 på tröskelvärde. Eller tex 1 resp 3. För det betyder då att tre medlemmar måste anmäla.

Vill man att det ska vara 5  medlemmar som anmäler innan det tas bort så ska det stå 5 resp 25 eller tex 1 resp 5.

Står det tex 5 på röstvikt och även 5 på tröskelvärde så betyder det att det räcker med att en medlem anmäler.
Eller har man gjort missen att man vänt på det hela så det står tex 25 på röstvikt och 5 på tröskelvärde då räcker det med en medlem.

Men vill man att det ska räcka med en medlem då ser jag ingen anledning till att klaga utan då får man acceptera att det röstas bort inlägg.

Det var några år sen så var det ett par djursajter som var väldigt utsatta för troll så de satte ner värdena så att det räckte med att en medlem anmälde, de ändrade senare när de fått bukt med trollet. Men annars så har nog de flesta sajter satt så att det måste vara 3 eller fler just för att inlägg inte ska tas  bort för att en ogillar det som skrivs.

Om du tlover behöver mer hjälp för att se över inställningarna så att du får dom rätt (ifall de nu är fel) så tala med Niklas.

.

vallhund
5/19/19, 6:34 PM
#5

#2 Tydligen väldigt svårt eftersom jag fick ett inlägg bortröstat på värdsajten.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: