Hållbar livsstil iFokus

Hållbar livsstil

Etikettpresentationer
Läst 2439 ggr
NiklasTyreso
2

Hej

Niklas här. Kul att hitta den här sidan. Jag när en dröm om ett torp på landet där jag kan vara i alla fall delvis självförsörjande. 

Har i många år varit balkongodlare av bl a chilli. Har ett genetikintresse (föder upp orm) som jag vill tillämpa på andra djur som går att äta i framtiden (ex kanin, gäss eller karp).

Ett problem med att leva självförsörjande tror jag är att få ihop tillräcklig mängd av en stor mängd olika födoämnen. Det är lätt att föda upp en eller några djurslag eller växter, men jag vill inte leva för ensidigt.

Det handlar om att skapa ett gott liv, inte bara att överleva.

VildaVittra
0

Välkommen!

Man kan ha ett flertal djurarter faktiskt, vissa ynglar ju av sig i rask takt och når slaktvikt på några veckor upp till en säsong, sen får man ju inte glömma fisken från våra sjöar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
0

Välkommen

Sen ska man komma ihåg att ingen var helt självständig förr, även de värsta "stugsittarna" for på marknaden och liknande. Vi kommer tex inte odla säd utan köpa in det (och såklart även salt, vissa kryddor, ris då och då osv)

l'm back