Hållbar livsstil iFokus

Hållbar livsstil

Etikett: återbruk-och-skapande
Läst 384 ggr
Eda
4

Kaffefilter & tvättlappar

Bland tidningen allas gratismönster finns: Sy återanvändbart kaffefilter – ekologiskt och ekonomiskt! https://www.allas.se/diy/sy-ateranvandbart-kaffefilter--ekologiskt-och-ekonomiskt/7395875

samt: Litet projekt av restgarner – virka fina tvättlappar
https://www.allas.se/handarbete/litet-projekt-av-restgarner--virka-fina-tvattlappar/7393577

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Sy egna kaffefilter för att spara miljön och ekonomin. Här får du en enkel beskrivning.
sp0ngeb0b
1

Bra tips! Jättebra att minska på engångsartiklar, speciellt om man kan sy flergångsvarianter av återbrukat tyg. Jag har återbrukbara kaffefilter, make up pads, disktrasor, bindor med mera. Har dock inte sytt någon av dem själv, men det kommer jag nog göra i framtiden :D

MonicaLagerquist
1

Använder inte kaffefilter då vi har en kaffemaskin.
Tvättlappar gör jag av gamla lakan och gamla kasserade handdukar.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Magi-cat
1

Vad trevligt, och så fina presenter! 🎁

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

DesK
1

Tvättlappar har jag så att det räcker mer än väl. Kaffefilter av tyg har jag fått av mina döttrar 😊

/Désirée

Maskros_och_jag
2

Funderade häromdagen på att sticka typ disktrasor eller nåt liknande. Bra att ha på rummet om man behöver torka något. Kommer förmodligen använda dem till att torka upp vatten från golvet när jag spiller från kaninens vattenskål.

Eda
2

Om du skall sticka disktrasor är det ett tips att om möjligt använda lin- eller bomullsgarn som suger upp fukt bra, ull-och syntetgarner fungerar inget vidare!🧶

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

• Redigerat 2022-08-18 15:18 av Eda