Hållbar livsstil iFokus

Hållbar livsstil

Etikettför-kropp-och-knopp
Läst 98 ggr
Eda
2021-02-13 10:46
4

Motionstips i Corona-tider

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu i Corona-tider tycker jag att det är svårt att få tillräckligt med motion för många mötande går i bredd eller mitt på vägen, så avstånd inte kan hållas. Är det vackert väder har det nu blivit så att min man och jag tråkigt nog ofta undviker att gå ut.

För att inte helt dega ihop har vi nu köpt en arm- och bentränare de kallas också minicykel, minibike, motionscykel, hemtränare m.m. Den var inte så dyr och fungerade över förväntan. I min blogg har jag skrivit lite mer om den och också en länk till test med köpråd och jämförelser på olika apparater. I länken står det bl.a. att för äldre är det särskilt viktigt att hålla sig i rörelse så att musklerna inte förkortas och ledvätskan inte försämras.
https://handikapptips.wordpress.com/2021/02/10/arm-bentraning-med-minicykel/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Nu under Coronatid har min man och jag fått alldeles för lite motion, speciellt om det är vackert väder är det mycket folk ute på vägarna som joggar förbi oss med alldeles för litet avstånd, vilket har fått oss att promenera mycket mindre än vanligt! I vanliga fall kör jag med c:a 10 minuters gympa…
MonicaLagerquist
2021-02-21 08:11
1

Jag motionerar på mitt gåband 30 minuter varje dag.Sen får det bli promenadrer i närheten.Jag tycker att folk håller avstånden bra.

Stolt ägare till tre La permer

Eda
2021-02-24 17:25
1

Vad bra att de håller avstånd där du bor. Vi bor på ön Lilla Essingen i Stockholm och där är det få som håller avstånd. Värst är det med alla flåsande joggare som kommer bakifrån med minimalt avstånd, en sprang faktiskt på min man häromdagen!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

MonicaLagerquist
2021-03-02 08:15
1

#2 Nej så illa är det inte här.Vi stannar ibland och pratar med de vi möter och då står alla på bra avstånd.

Stolt ägare till tre La permer