Hur firar ni?
Hur firar ni nyår?
Jag och min sambo firar ensamma med våra djur. Tänkte spela bingolotto och därefter gå ner mot havet.
Många anser att man inte kan fira utan raketer, medan andra har "accepterat" de där kinesiska ballong-grejerna. Själv anser jag att "firande" innebär att man har trevligt med människor man tycker om. Resten spelar ingen större roll. Vad tycker ni? Hur gör ni för att skapa det där lilla extra?
http://aekitsune.blogg.se
Jag firar ensam, jag har jouren på jobbet och sitter hemma och myser. Jag har ätit gott, alla mina favorit rester, jag har tittat på mina favorit filmer och så har jag tänt ljuslyktor i trädgården och faktiskt satt på mig kjol dagen till ära 😃
Jag håller med dig om att man gott och väl kan fira nyår utan raketer och smällare. Det är ju inte i raketerna som nöjet sitter, speciellt inte när man vet vad dåligt många människor och djur mår av dem och hur dåliga de är för miljön.
Jag firar med sambo och våra kaniner. Inget överdådigt på något sätt, vi valde varsin favoriträtt och lagade till dem. Firar med alkoholfri skumpa vid tolvslaget och kaninerna får lite extra gott.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Jag firar hemma i min enkelhet med djuren och lyxade till det med oxfilé som en ängel ordnade åt mig.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vad härligt att höra! Jag trodde vi var ensamma i världen om att inte ha någon stor fest. Alla våra vänner verkar vara ute ikväll. Jag tycker helt klart det är mysigare såhär.
Vår meny består av vegansk mat, en gratäng med brysselkål och rökt tofu. Eftersom jag är en älskare av rödvin (en riktig vinare är jag!) blev det ekologiskt vin. Vet inte om det är jättebra för miljön, men tills jag har lärt mig mer får det duga.
Någon idiot smällde nyss en smällare PRECIS utanför vårt fönster, det slog till och med in i vårt fönster. Jag var såååå nära att springa ut på balkongen (bor på markplan) för att förklara för dem hur mycket jag hatar dem. Bitterfitta är jag. Men anledningen till att jag la tråden just på denna sidan är att jag vill veta hur man med en hållbar livsstil fixar saker som "raketer" osv.
LinaLj: Haha härligt med kjol, du har festat till det rejält! ;) Hoppas du får en lugn kväll på jobbet iaf!
Garderob: Ooh, vad får kaninerna för extra gott då? :P
VildaVittra: Haha vet inte vad jag ska svara på ditt inlägg, men du kan i alla fall få veta att efter rökt-tofu-fadäsen är du en av mina idoler! Det kan bli din nyårspresent :)
Vi har just sett film (med paus för grevinnan och betjänten) och jag har ätit hemmapoppade popcorn och min man fil med frysta egna jordgubbar och lite julmust.
Snart ska vi gå isäng ev med en bokstund i bibloteket först
l'm back
#4 Hehehe, att starta det nya året som någons idol är inte fy skam. 😃
Hoppas att gratängen blev riktigt smarrig.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
firade nere hos ena syrran o åt egenslaktad tupp i vin vart riktigt gott trotts att det råka koka torrt 🤪 o vovven fick följa med så hon slapp sitta här hemma själv (som tur är bryr hon sig inte om smällare för 5 öre ens annars hade dom fått kommit hit o ätit)
Kopierar min facebook-status: Stod ett helt gäng med fulla ungdomar (nope, räknar inte mig själv till gruppen ungdomar längre) precis utanför vårt fönster och smällde smällare. Eftersom vi har gigantiskt stora fönster längs hela den väggen och de vibrerar läskigt vid varje smäll tog jag mod till mig, gick ut på balkongen, och bad dem gå härifrån (bitterfitta, jag vet). Seriöst, alla bad jättemycket om ursäkt, var jätteledsna och lovade att städa hela gatan (wtf??) tills imorgon. De skulle kyssa mina fötter om jag bad dem. Kände mig som kung över världen, YÄÄH! Gott nytt år folks!
Haha känner mig som världens suraste människa nu. Men vi har massvis med husdjur som påverkas av ljuden… Och dessa ungdomar är faktiskt trevlia! För er som undrar är jag 21, så jag är inte jättegammal egentligen..

Vi var hemma (som de sista 12 åren). Åt gott, lite skumpa till drottningens nyårstal (Danmark). Halvsov i soffan med katterna, kollade raketer genom fönstret (också med katterna), gick och la oss vid 01.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag skulle föredra att vara hemma med djur och ett par vänner. Laga god mat, dricka lite vin, kanske gå en midnattspromenad.
Men istället får jag vara på fest med massa alkohol, pang-pang och tvspel. Jag är för gammal för min ålder tror jag. Har inte riktigt lyckats fastna i rätt umgänge än. Hoppas det kommer.:)
"På natten är alla katter svarta"