Hållbar livsstil iFokus

Hållbar livsstil

Etikett: annan-odling
Läst 2533 ggr
VildaVittra
3

Fröskänkar/bytartråden

Satt och botaniserade i min frölåda och kom att tänka på att det säkert finns fler än jag som bara odlar några av fröerna i varje förpackning då man vill ha lite variation. 

Så jag tänkte vi kunde ha lite byten med varandra utan krav på att få tillbaka exakt lika mycket som man ger (blir så krångligt då).

Jag lägger in fröna ni har här i första inlägget, så meddela när era fröer har tagit slut så jag kan ta bort dom.

VildaVittra:

Pak Choi

Gurka "Burpless tasty green"- gissar på växthus

Lettuce al year round (från England, så vet inte hur de trivs här)

Kål "Greyhound"

Utgångna fröer:

Luktärt

Borstnejlika

Atlasblomma

Brudslöja

Kantlobelia

Pensé

Ett fåtal Strålasterfrön

Caspia:

Grönkål "Half tall"

Salladsgurka

Spetskål

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Caspia
1

Jag ber om ursäkt för att min entertangent inte fungerar, så jag kan inte lista så läsbart. Jag har hur som helst frön över av grönkål "Half tall". Gav hos mig fantastisk skörd och var väldigt motståndskraftig mot skadedjur. Salladsgurka har jag inte lyckats få skörd av (har inget växthus, man kan ju alltid hoppas att det skulle fungera men det gjorde det inte här) men den har blommat. Spetskål växte bra men var väldigt populär av kålmaskarna.

Envishet och drömmar

VildaVittra
1

Jag har lagt till en del blomfrön som jag ärvde av tidigare hyresgäst som har gått ut för ett antal år sedan. Då jag har noll intresse av ettåriga blommor så orkar jag inte bemöda mig och testa om de gror, så vill någon ha dom så säg till. Vissa är oöppnade.

Ändrade om lite i första inlägget så att det blir överskådligt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus