"Hus"tipsartråd
Här kan vi tipsa om vi ser annonser på blocket, lokalblad, får veta av grannar om gårdar, hus, tomter, koloniträdgårdar och liknande som ska hyras ut eller säljas som passar folk som kanske vill kunna odla, hålla djur eller annat som kan passa folk som söker en mer hållbar livsstil.
Detta är alltså inte en tråd för folk som vill själv sälja/hyra ut utan en tipsartråd.
Så tipsa på om ni hittar nått 🙂
l'm back
Vi fick reda på idag att en gubbe nere i byn vill hyra ut ett hus han äger i byn.
Jag vet inte detaljer men det är ett litet till medelstort hus "mitt" i Medelås i Lycksele kommun (södra Lappland) med ca 1 ha stor åker/legda och lagård.
Huset är eluppvärmt och ca 4 mil från Lycksele/tätort.
Det är väl kanske inte nått för den som vill vara helt självförsörjande på just det huset, men för nån som vill odla lite, vara nära naturen och liknande passar det nog, själv tycker jag det skulle vara kul med likasinnade i närheten 🙂
Är nån intresserad kan jag säkert klura fram telefonnummer till han som vill hyra ut så ni får veta mer.
l'm back
Jag vet av en gård med beboligt hus i Kramfors kommun och ett i Åsele kommun båda har lite mark med. Det vid kramfors 6ha mark 180000kr.