Regler för boende?
Hej
Jag och min man har ju tänkt bygga egen stuga som passar vårt liv lite bättre. Däremot så har vi vissa problem med planerandet, då och då får man höra att si och så får man inte göra för att man ska få bo på ett ställe. Tex att takhöjden ska vara minst 2,3m osv men jag har sökt och sökt och inte hittat nån stans där dom reglerna finns nedskrivna, jag hittar bara då jag söker folk som säger att det är si och så.
Nån som vet var man kan hitta dom reglerna? Måste man ha 2,3m i takhöjd (för jag som är 157,5 känns det onödigt), måste man tex ha rinnande vatten/dusch?
att ta hand om eget gråvatten ska det ju gå att söka tillstånd för även om man läst lite här och var att det är olagligt (det kan ju däremot vara olika beroende på kommun?) samma med avfall från torrtoaletter så man vågar inte lita på allt man läser från lekmän heller.
tack för svar på förhand.
l'm back
Jag gissar att du får en massa information när ni söker byggnadslov. Annars är det väl enklast att ställa frågan till kommunen ni tänkt att bo i vad de har för byggnadsregler.
/Maria