årets planerade skörd
så vad har folket här tänkt att trycka ner i jorden i år då🙂
själv ska jag nog försöka mig på kiwi vad en ska kasta in i växthuset mer än det har jag inte en blekaste om än dock.
Det gamla vanliga, potatis, bondbönor pch div olika kål blir det ju iallafall
sen får vi se om det blir nått nytt eller så eller om jag är för tung när det är sommar för att kunna göra nå nytta.
l'm back
Vi ska ev flytta till hus med trädgård (gööött!!) och i så fall ska jag sätta potatis, morötter, bönor, ärter, jordgubbar och tomater. Eventuellt nåt mer "nytt" för mig. Blir vi kvar i lägenheten blir det tomater och ärter bara som vanligt.
"På natten är alla katter svarta"
Skall odla alla vanliga grönsaker. I år skall jag också prova svartrot, det blir så god gratäng på den. Plus lite mer tomater, mer ärtor, mer, mer, mer…….. Skall också ympa äpplen.
Nytt för i år blir humle importerad från tyskland :) Så får vi hoppas att det blir något gott av det också 😃
I övrigt så blir det potatis, kålrot, rödbetor, svartkål, morötter, palsternacka, vit/röd/gul lök, div. örter lite olika bönor och sallad.
Sedan är det en massa bärbuskar och fruktträd, hallon, jorgubbar och rabarber också.. :)
oj jajustdet örter blir det en hel del av också
l'm back
hittat en paprika att odla Carolina Reaper http://store.puckerbuttpeppercompany.com/smokin-eds-carolina-reaper/
köp inte slut på fröna för mig nu bara är ett par dagar kvar innan jag kan beställa 😛
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
hmm den va nån krona billigare 😛 fast min länk så får man direkt från token som drog fram stammen och man kan få HP22BA (nästa steg på den som ska vara starkare om man tror att det behövas🤪)
Vad i all världen ska du göra med denna chili? Förgifta grundvattnet?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
en löst bekant påstår att han kan äta hur starkt som helst så måste ju undersöka det 😃 o sen blir det lite egna chiliflakes som nog kommer räcka resten av mitt liv 🤪
Nu kunde jag inte låta bli längre. Nu har frön från morötter, plocksallad, landkrasse och rädisor åkt i backen. 😊
Har en rulle byggplast som jag funderar på att täcka med, eller ska jag ta fönstren som ska till växthuset? Hmm…
#11 lol här är fortfarande hela marken förutom vägen och lite i skogen täckt av snö
l'm back
#12 Ta ett varv med bilen så ni spär på växthuseffekten. 😉Här har vi inte haft snö på månader.
I år odlar vi tomater, gurka, rädisor, morötter, ärtor, vax- och bondbönor, broccoli, plocksallat och spenat. Även lite kryddor (röd basilika, persilja, gräslök). Har drivit upp lite blommor också som ringblomma och blåklint b.la.
Det är tur att vi har stor balkong.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se