Loppisar i Sverige!
Nu är det snart sommar och LOPPISSÄSONG! Tänkte då att det vore kul att ha en tråd med tips på bra/trevliga/roliga loppisar i hela landet som man kan passa på att kolla upp om man är ute och åker. :)
Fyll på med egna tips!
"På natten är alla katter svarta"
I Tidan, mellan Skövde och Töreboda finns en stor loppis som kan vara värt ett besök! Öppet söndagar till 15 har jag för mig. Fionns även en trevlig dam som säljer grönsaker utanför på sommaren. :)
I början av Juni brukar Töreboda idrottsklubb anordna loppis i Ishallen i Töreboda. Billigt och finns allt möjligt!
följer!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Gotland. Det verkar finnas loppisar där i varenda bykrok. Lite långt att åka dock.
I Lycksele kommun vet jag av två på rak arm
ett i Rusksele och ett i Medelås (enligt mig är de i Rusksele bäst)
l'm back
Ojdå, vi har så många där jag bor.. Eller du kanske inte räknar Second hand affärer som loppis utan bara dom jättesmå?
Finns.. minst 5 2nd Hand inne/närområdet i Örnsköldsvik. En stor i Gottne, och längs Sagavägen mot Solberg finns det .. 4-5? En i Kubbe/Norrflärke och en i Pengsjö. Och har för mig det finns fler skyltar längst vägen men dom har jag inte besökt (än).
Och det är bara dom jag känner till, då jag far samma väg hela tiden, far man en annan väg finns säkert fler..
Allt som är värt ett besök går bra. :)
I Uppsala finns det två loppisbutiker som är prisvärda (alltså, som inte fått för sig att de är dyra antikvitetsaffärer), den ena är Röda Korsets loppis Kupan på Danmarksgatan 20 B och det kommunstyrda Återbruket på Portalgatan 2a.
På lördagar är det loppis på Vaksala torg och sedan är det bakluckeloppis i Fyris Park på söndagar (vissa lördagar också).
Är man i närheten av Grisslehamn på sommaren, så har de en helt underbar loppis vid vattnet på lördagar.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Den förening jag jobbar åt - Fenix Självhjälpcenter & Frivilligcentral - har nog Stockholms billigaste loppis (permanent butik, plus marknader då och då). Inte något stort utbud, men man kan göra fynd ibland. Bland annat kläder, barnkläder, skor, väskor, husgeråd, ljuslyktor, krukor, dekorationer, musik, film, böcker. Inga möbler eller större saker.
Fenix ligger i Aspudden, på Hägerstensvägen 162 (mitt emellan T-bana Aspudden och Örnsberg på röda linjen), och har öppet vardagar 10-17, söndagar 11-15 utom på sommaren.
http://eskilstuna.nu/gora/shopping/loppmarknader-second-hand Här står det om de flesta loppmarknader och second hand som finns i Eskilstuna. Alla som jag besökt har varit uppskattade men myrorna kan ibland ta lite höga priser, framför allt på kläder. Sen kanske den här hemsidan kan hjälpa någon att finna second hand affärer: http://secondhandguide.se/
Mina farföräldrar har stuga strax utanför Julita, och där finns det massor. Så om man ändå är i Eskilstuna så kan det vara värt att åka dit också.
Följer man väg 214 från ICA i Julita så hittar man massor under sommaren. Det finns en stor på vänster sida (alltid skyltat från stora vägen om det är öppet) som inte ligger så långt bort som är värd ett besök om man letar möbler. Inte väldigt billigt, men de har ofta fina saker. Se upp för textilier dock, eller om du är allergisk, för det finns flera katter där.
Men det finns också många andra kring vägen, både små och stora.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Om man åker från Skövde och svänger av mot Hjo i Husby så finns det precis efter det en ENORM loppis i två gamla lador. De brukar ha öppet lördag eller söndag på vår/höst och onsdag och söndag under sommaren.
Där finns allt från möbler, husgeråd, fönster, dörrar, prydnadssaker, böcker, ja allt. Jag har köpt min konserveringsgryta där plus en hel hög konservburkar i glas med gummi ring. Allt gick på 70 kr.
#11 Bra tips det hade jag ingen aning om (bor i skövde)!