Hållbar livsstil iFokus

Hållbar livsstil

Etikett: köksträdgården
Läst 1526 ggr
tlover
0

Vad sätts med rädisa?

Nu när jag ska sätta grönsaker så ser jag på palsternacka fröpåsen att man kan sätta rädisfrö mellan palsternackafröna.

Dessa växer då snabbare och håller jorden uppluckrad och jag kom på att jag läst det tipset tidigare men jag minns inte med vilken växt.

Så vilken/vilka växter kan jag sätta rädisa mellan?

l'm back

Zabbio
0

Tomat skulle jag tro.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

VildaVittra
0

Dom flesta som tar lite tid på sig att växa sig stora. Rädisor växer ju som ogräs, så de är ju skördade långt innan det andra ens hunnit ta fart.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
0

#1 tomaterna är ju redan ganska stora plantor eller menar du att jags ka sätta det mellan plantorna när dom sätts ut i "växthuset"

#2 Det var lite det jag tänkte, man kanske kan testa att sätta lite av varje med rädisa och sätta lite utan för att se vad som et funkar med och inte.

Just nu snöar det däremot så jag ska sitta inne i värmen och tänka medan jag bestämmer mig hur jag ska göra innan jag går ut.

l'm back

Zabbio
0

#3 precis, mellan plantirna :) sallad och spenat ör bra bland tomater också. Utnyttja ytan och låt växter täcka jorden så används och bevaras näringen bättre. Och fukten.. baljväxter är bra att så mellan andra grödor för de för kväve tillbaka till jorden.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.