Hållbar livsstil iFokus

Hållbar livsstil

Etikett: vardagsekologi
Läst 2020 ggr
tlover
2

TV tips superspararna

Nu har det börjat gå en serie på tv5 som heter superspararna som handlar om att dom följer folk som är sparsamma på ett eller annat sätt.

Själv har jag inte 5:an (jag tänker inte betala för det 😛) men jag såg på nätet (där man också kan se. Själv tycker jag att dom förlöjligade folk som vill leva sparsamt litegrann (men det kan också vara pga tråden jag snubblade in på serien på tv i fokus) men kommer man över det kan man hitta endel tips även om det mesta är självklart (som att tex jämföra priser el köra med ecodriving).

Jag tänkte att det kanske finns nån som är intresserad härinne 🙂

l'm back

Allt oviktigt
3

Tittade på halva programmet, blev tvingad att byta kanal sedan för jag klarade inte av att titta på så korkade människor. Med korkade människor syftar jag i huvudsak på paret som snodde salt,ketchup och liknande från Mc donalds och tyckte att det var ett bra sätt att spara pengar

tlover
3

#1 Jo just dom tyckte jag väl inte hörde till dom mest intelligenta av dom. Inget jag kommer att härma (sen tvivlar jag på att man tjänar nå mycket på det, man tjänar säkert mer på att skippa ketchupen helt).

Dumpster diving som killen gjorde tyckte jag däremot inte var så tokigt däremot. ok vissa ställen får man ju inte gå in på (och så kan man ju strunta i det) men jag tycker det är bra om man kan ta hand om saker som folk slänger istället för att låta det vara slängt.

l'm back

aktagrottman
0

Kul det skall vi kika på.

Halvdansken
1

#1. Låter ungefär som den gången i en diskussion när en kvinna sa att de aldrig köper toapapper. - Vad gör ni då? undrade ju alla.
- Jamen, sa hon, min man jobbar ju som vaktmästare på kommunen, så han tar med sig hem därifrån.

Trodde att alla runt bordet skulle svimma, men hon tyckte det var helt naturligt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.