Äppel päppel päron
Nu börjar frukten på träden i de svenska trädgårdarna att mogna, i butiken finns samma frukt från jordens alla hörn.
Varför tas inte den svenska frukten tillvara i högre utsträckning tror du, när den är mer eller mindre gratis och ekologisk dessutom?
Ett av alla problem med utländsk frukt: http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/Impregneringsmedel-i-forpackning-gav-applen-dalig-lukt-och-smak/
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Kanske för att handlarna/odlarna inte tjänar så mycket på något som är så billigt så det nästan är gratis?
Kanske det vore idé att starta upp något idéellt, för att ta hand om denna närodlade fruktskatt?
Tänk om odlarna börjar såga ner sina fruktträd, för att odla något mer lönsamt?..
#1 Men visst är det sjukt att det är billigare med frukt som skeppats hit från Argentina?
Idag ska jag göra något åt saken, jag såg att min hundvakts bästa kompis hade ett bortglömt äppelträd i sin trädgård, så jag ska ringa min hundvakt och fråga om han kan höra om jag kan få ta tillvara på frukten.
Lite äkta äppelcider vore ju inte helt fel att ha i höst liksom.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Kanske nån cidermakare (heter det så) borde skaffa nästan gratis råvaror genom att fara runt och hämta upp äpplen i villaträdgårdar som ingen vill ha.
Det finns ju ett liknande företag i Malmö som hämtar upp använd frityrolja för att göra tvålar tror jag.
l'm back
Egentligen heter yrket processtekniker, mitt ena ex var just det med inriktningen på öl. Men det vore en ypperlig idé.