Hållbar livsstil iFokus

Hållbar livsstil

Etikettövrigt
Läst 2263 ggr
VildaVittra
0

Bokrea 2015

Som ett komplement till boktipstråden kan man här lista litteratur som har med balkongodling/inomhusodling att göra som kommer på årets bokrea.

Kryddväxter i kruka 49 kr

Odla för köket : på köksbänken, på balkongen eller i trädgården 95 kr

Odla i pallkrage 89 kr

Ved : allt om huggning, stapling och torkning - och vedeldningens själ 89 kr (75 med medmera)

Handbok för köksträdgården 89 kr

Odla och tillverka vin 49 kr

Från loppis till salong 79 kr

Förökning och beskärning 99 kr

Trädgårdens grunder : kompostering 49 kr

Har ni sett några intressanta böcker för odling eller en hållbar livsstil? Någon mer än jag som har svårt att hålla i plånboken under rean? 😊

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
0

Boken Ved är förövrigt en superbra bok, jag har läst den flera gånger och kollar upp saker i den med jämna mellanrum också.

Själv ska jag inte gå in i en butik med bokrea om jag vill ha kvar några pengar sen 😊Det är för övrigt ärftligt, min mamma är likadan.

l'm back

VildaVittra
0

#2 Den och Handbok för köksträdgården står på min planerade inköpslista. 

Det värsta nu för tiden är ju att bokrean finns bara några knapptryckningar bort, så man kan inte undvika den genom att inte gå in i butiken. Dock tycker jag att bokrean var bättre förr, nu är det väldigt mycket av samma tema istället för en stor variation på böckerna. Som jag såg flertalet böcker om stickning, men inget om exempelvis broderi.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
0

Ännu fler bra böcker. Tack så mycket för alla goda tips 🙂 

#2 Ved-boken har jag varit sugen på länge men trott att det kanske är bara jag som tycker den är något att ha men om du säger att den är så pass bra att man går tillbaka och tittar i den samt får tips så är det ju exakt det jag vill ha 🙂

tlover
0

#3 Själv är jag dålig på att gå in på e-bokhandelsbutiker, vilket är tur vid såna här tillfällen.

#4 Jo den är riktigt bra, särskilt för oss som har lite skog där vi tar ut vår egen ved, tex kan man räkna up hur många träd man måste fälla för att få ut så många kubik man behöver osv.

l'm back