Hållbar livsstil iFokus

Hållbar livsstil

Etikettvardagsekologi
Läst 9769 ggr
VildaVittra
0

Gör eget maskindiskmedel

Här finns ett recept på hemmagjort maskindiskmedel. Nu har jag ju inte maskinen inkopplad, så kan inte testa själv. 

Maskindiskmedel – så lätt gör du ditt eget

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
0

Vi brukar ganska ofta använda vanligt handdiskmedel eftersom vi bor så långt bort från affären att vi inte far dit i onödan men jag ska testa med bakpulver och se om det blir bättre. Men saltet är väl bara för om man har hårt vatten?

l'm back

Tant Grön
0

Kan man göra bikarbonat själv också? Annars blir det kanske dyrt?

VildaVittra
0

#2 Det finns att köpa i storpack, då blir det billigare. Här finns det i 1kg förpackning, men det finns 25 kgs också vet jag. http://www.aquawarehouse.se/shop/product_info.php/cPath/27_28/products_id/156

#1 Kan tänka mig att saltet slipar bort lorten, sedan är det ju bakteriehämmande.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
0

#3 Det förstås, jag får testa nästa gång vi är utan maskindiskmedel. Bra sida förresten, jag gör ju egen deo på blandannat bikarbonat så kanske ska jag köpa därifrån. Det håller väl ganska länge också vad jag förstår.

l'm back

Em_
2

#1 Hur mycket och vilken sort? Min kompis säger att hela köket blev fullt med skum när hon hällde yes i diskmaskinen.

tlover
1

#5 Det blev det första gången vi gjorde det också 😃

Vi använder Yes, det är väl mer än tre droppar men inte så mycket som en tesked utan just under det.

l'm back

[lottas-kaniner]
0

Vilket bra tips, detta skall jag absolut prova.

VildaVittra
0

Någon som provat detta nu och kan berätta hur det gick?