Solkrämer
Nu när solen och sommaren är på ingång - alla solkrämer innehåller ju så himla mycket skräp. Jag tycker att dom ofta luktar gräsligt också. Finns det något som är utan alla kemikalier och märkliga dofter?
En del oljor verkar ju ha en låg solskyddsfaktor i alla fall. Kläder är väl det bästa skyddet egentligen dock, men jag förstår att man vill kunna ha huden bar ibland också. Själv har jag ju en sådan där giftig tub att smörja mig med :x
Jag undrar också, just nu så är det kläder som gäller häruppe men sen så kan det ju bli varmt. Jag använder däremot vanligt solskydd än så länge men oftast kläder faktiskt.
Morötter ger ju lite skydd (om man äter dom ofta).
l'm back
Det finns ett naturligt solskyddsmedel som skyddar även vid riktigt stark sol och det är lera. Nu vill man kanske inte gå omkring i stan med ansiktet nedsmetat med det direkt, men när man exempelvis är ute och paddlar är det perfekt att smeta in axlarna med.
Linnetyg värmer inte, så dessa kläder passar perfekt att skydda huden med även när det är varmt. Sedan en stråhatt på skallen för att skydda ansiktet och öronen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus