Potatis
Flåt alla mina frågor.. Potatis kan man sätta dem tätt eller ska det vara glesare emellan dem om man sätter dem i ÖoB sk tvättkorg eller i en IKEA samla box på ca 130Liter (om jag nu har dem kvar)
Min mans mormor odlade potatis i en vanlig pladthink på balkongen. Hon stoppade bara ner ett gäng i jorden. Så de kan vara tätt men bäst blir det nog med lite avstånd.

Mannen provade att odla i en plasthink förra året. Satte ner 3 potatisar tätt har jag för mig. Det blev mindre skörd i plasthinken än på frilands och potatisarna blev små annars gick det fint.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Precis när jag satt mina potatisar i en samla-låda så kom pappa med ett annat tips som jag får prova någon annan gång. Han sa att man kan ta en sådan stor jordsäck med inte så mycket jord kvar i och "kavla ner" kanterna på den och sätta potatisen där. När den sedan växt till sig kavlar man upp kanten lite och fyller på med mer jord ovanpå och så håller man på så och kan då "odla på höjden" på ett annat sätt. Det ska alltså bli mer potatis på det viset.
Jag brukar sätta 2 potatisar i en 10 liters hink. Sätter man tätare blir dom nog väldigt små.