Rengöra kastruller och disk
Vad använder ni för borste/svamp att diska med? Jag har sett sonetts 2 pack tvättsvamp som ska vara "återanvändbar och miljövänlig". Men min fråga är ju hur länge de håller egentligen och hur nerbrytbara de är. Nån som testat eller har tips på disksvampar?
Jag ställer ner kastrullerna till hundarna/katterna, de blir skinande rena. 😃Angående disksvampar så finns det ju sådana där metallbollar, de håller mycket längre än en skumsvamp, funkar dock inte på teflon om du har sådana.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag har ju iförsig råttorna som kan göra rent saker haha 😃 men kan man använda de i glas? Alltså metallbollarna, inte råttorna 😉
#2 Glas kan bli repigt, möjligen om man gnuggar försiktigt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jo, det var de jag tänkte. Men det löser man nog.
ag använder ingen svamp bara en borste i naturborst jag har också en mini diskborste i plast som följde med nån hushållsapparat (och eftersom det inte är dålig än så använder jag den fortfarande).
Den funkar då på glas och liknande.
l'm back
Jag använder inte heller svamp. Har diskborste gjord av "vildsvins-borst". Dom håller jättelänge. Tuffare beläggningar i kastruller då är ättika + bikarbonat och sen hett vatten det jag använder + diskborsten då.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Istället för svamp kan man ibland använda en sockerbit förresten (tips jag fick av min lillasyster)
l'm back
Tack för tipsen. Jag kommer nog köra på en diskborste du länkade tlover.
#7 Sockerbit är bra om det bränt vid. Sockret liksom löser upp det brända.
De kastruller som inte har antistick-botten brukar jag ställa i varmt vatten med diskmedel, så det får en chans att lösa sig lite innan jag diskar. Behöver oftast bara använda diskborste, men har någon gång fått ta till en sån där vanlig disksvamp om det som lösts upp i första omgången med diskmedel och vatten inte löser upp sig i en omgång till.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Jag har en vanlig diskborste i trä och en mikrofiberduk. Är det något fett tar duken bort det effektivt utan en massa diskmedel och sen slänger jag bara trasan i tvätten efter dagens slut och återanvänder den när den är tvättad.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Läste nånstans att man kan använda "nätet" som man köper apelsiner i som "disksvamp"
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Köpte idag en disktrasa av lin på tal om diskprylar. Då är en sak inhandlad.
Det blev en diskborste med utbytbara huvuden från laplandecostore, köpte den med naturborst och ett huvud med mjukare borst till. 😃 älskar att shoppa ekologiskt och miljömedvetet och jag kan inte vänta på att släkten får komma hem till mig och mitt hem hihi, jag är den udda i familjen 😉