Förslag: Bjussa-trådar?
Förlåt om jag är framfusig, men jag vill föreslå en "bjussa"-tråd eller flera.
Dels en där man kan dela med sig av växter, frukt och liknande som man inte själv kan eller vill ta rätt på. Både plantor, frön och skörd. Exempel: Jag har vallört till förbannelse just nu, om någon vill gräva upp och plantera hemma alternativt skörda blad och rötter. Till hösten kommer det att finnas äpplen, paradisäpplen och kanske päron och vindruvor.
Dels en där man kan lägga ut saker man inte behöver, men som inte är värda jobbet att lägga upp på Blocket och sälja. Exempel: Jag har ett badrumsskåp, fullt fungerande men inte värt flera hundra i frakt, om någon vill komma och hämta.
Sådana trådar kan bidra till att öka hållbarheten lokalt, om inte annat 🙂. Vad tror ni?
Mycket bra förslag.
bra förslag 🌺. skriver man tex Örebro län äpplen med stor text som rubrik o sen mer specefikt i tråden eller om man vill bli kontaktad via pm för tid som passar osv
Jag tycker också att det är ett utmärkt förslag. Jättebra initiativ Gronstedt!👍
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Va bra! Skapar Någon en Bjussa-grupp? Eller man kanske kan inleda trådrubriken med ett (B)?
#4 ja kan ju starta med ett (B) varan o regionen sen mer ordentlig information i tråden och blir det populärt så får vi skapa en sektion för bjudes varor
#4 Jag tycker att en ""Bortskänkes"-tråd är tydlig. Då vet alla vad det handlar om.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus