Andra biodlare här?
Det är ju alltid kul att snacka bin och det skulle vara riktigt kul att snacka om bin här (jag funderade till och med på att starta en bisajt men jag kan så lite om bin än så detta är bättre)
Jag och min man har ett samhälle nordiska bin och ska få köpa fler snart men vi är ganska ny på den här bisysslan så vi har bara hunnit tex få 2½ kilo honung (förra hösten vi hade haft dom i en två månader då).
Men det har redan hunnit hända jättemycket tex så har vi hunnit haft ett tyst drottningbyte så nu måste vi lära oss att märka drottningar 😮
Så hur mår era damer/donnor/tjejer?
l'm back
Jag har bara kommit så långt att jag skaffat en bok om biodling, så jag ser fram emot att läsa om bin här.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vi har inga kupor än men jag och sambon gick en kurs förra året och satsar på minst en kupa för att lära oss mer till nästa sommar :) Eller man kanske kan skaffa den när som på året? Inte under vintern men annars.
Medarbetare på klickerträning.ifokus
vi skaffade vår i början av augusti, draget sent på året spelar ju inte så stor roll eftersom man fodrar dom ju så är dom inte invintrade kan det gå att köpa, det får man ta med biodlaren man köper av. i vintras dog däremot 50% av alla bisamhällen så det kan vara brist i år (jag gissar att många kommer vilja ersätta dom man förlorat själv främst)
l'm back